5000060019 |
Club de lectura. L'Altell |
2023-2024 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
27/9/2023 - 25/6/2024 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat de Girona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Un club de lectura per a la formació literària infantil i juvenil adreçat a persones adultes.
Es presentaran lectures amb la finalitat d’estimular la lectura a l’aula: pedagogia i didàctica de la literatura.
Es compartiran lectures infantils i juvenils clàssiques i actuals que són susceptibles de presentar a l’aula.
Cada sessió club lector (entre mes o mes i mig) es presentarà una obra, les persones en faran la lectura, es compartirà el plantejament, l’argument i la reflexió. Es faran propostes pràctiques paral·leles i es compartiran estratègies de treball amb l’alumnat.
Es posarà èmfasi en la comprensió profunda i crítica, a partir de la lectura compartida i dialògica per incentiva la lectura individual, la comprensió des de la conversa col·lectiva i la interiorització individual.
Es posarà èmfasi en la tria de material literari per a la biblioteca personal-professional i per la d’escola.
|
| |
Objectius |
-Conèixer a fons o recordar autors de la LIJ. Descobrir i analitzar les obres emblemàtiques de la LIJ clàssica i actual i comprendre la necessitat de presentar-les a l’aula.
-Adquirir i actualitzar un fons literari ampli per a la biblioteca personal-professional i per la biblioteca d’escola.
-Compartir estratègies per a la selecció d’obres de la LIJ per a la biblioteca escolar.
-Aplicar o aprofundir en estratègies d’acompanyament lector a l’aula, des de la mediació lectora a la lectura dialògica i des de la lectura interpretativa a la lectura crítica i profunda. Des de la lectura en veu altra i compartida a l’apropiació personal.
Reflexionar sobre l’ús i la dinàmica de la biblioteca d’escola.
Adquirir hàbit de lectura literària, a partir de la lectura d’obres de la LIJ com a professionals, i de reflexió compartida per poder fer la transferència a l’aula i a l’escola.
|
| |
Continguts |
L’escola com espai de dinamització lectora a partir de la LIJ de qualitat
- La biblioteca: qui, què, per a què, com, quan ? De la meva a la nostra.
- Selecció d’autors i obres imprescindibles per a la biblioteca escolar
- Autors de la literatura clàssica: Astrid Lindgren
- Novetats: premis Lindgren
- Contes populars: Pinotxo
- Llibres de coneixement
- Poesia
- Àlbum il·lustrat: Biblioteques
Pot sorgir alguna proposta diferent i nova segons les inquietuds del grup, les noves publicacions o altres esdeveniments de l’entorn cultural
|
| |
Formador/a |
Irene Tortós-Sala, Mariona Masgrau, Margarida Falgàs
|
| |
Avaluació |
Assistència a les sessions (80%)
a) Fer un quadern de bitàcola del club de lectura: seguiment personal de les sessions.
b) Presentació d’una activitat realitzada a l’aula o a l’escola al voltant de la biblioteca
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores presencials i obtenir una valoració positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'infantil i primària i professors de secundària
|
| |
E-mail |
ice-said.formaciopermanent@udg.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
26/09/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dimarts |
25/06/2024 |
1730 |
1930 |
|
| |