Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5000060019   Club de lectura. L'Altell
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   27/9/2023 - 25/6/2024 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   Lloc per determinar
    (Catalunya) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat de Girona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Un club de lectura per a la formació literària infantil i juvenil adreçat a persones adultes.
Es presentaran lectures amb la finalitat d’estimular la lectura a l’aula: pedagogia i didàctica de la literatura.
Es compartiran lectures infantils i juvenils clàssiques i actuals que són susceptibles de presentar a l’aula.
Cada sessió club lector (entre mes o mes i mig) es presentarà una obra, les persones en faran la lectura, es compartirà el plantejament, l’argument i la reflexió. Es faran propostes pràctiques paral·leles i es compartiran estratègies de treball amb l’alumnat.
Es posarà èmfasi en la comprensió profunda i crítica, a partir de la lectura compartida i dialògica per incentiva la lectura individual, la comprensió des de la conversa col·lectiva i la interiorització individual.
Es posarà èmfasi en la tria de material literari per a la biblioteca personal-professional i per la d’escola.


  
Objectius   -Conèixer a fons o recordar autors de la LIJ. Descobrir i analitzar les obres emblemàtiques de la LIJ clàssica i actual i comprendre la necessitat de presentar-les a l’aula.
-Adquirir i actualitzar un fons literari ampli per a la biblioteca personal-professional i per la biblioteca d’escola.
-Compartir estratègies per a la selecció d’obres de la LIJ per a la biblioteca escolar.
-Aplicar o aprofundir en estratègies d’acompanyament lector a l’aula, des de la mediació lectora a la lectura dialògica i des de la lectura interpretativa a la lectura crítica i profunda. Des de la lectura en veu altra i compartida a l’apropiació personal.
Reflexionar sobre l’ús i la dinàmica de la biblioteca d’escola.
Adquirir hàbit de lectura literària, a partir de la lectura d’obres de la LIJ com a professionals, i de reflexió compartida per poder fer la transferència a l’aula i a l’escola.
  
Continguts   L’escola com espai de dinamització lectora a partir de la LIJ de qualitat
- La biblioteca: qui, què, per a què, com, quan ? De la meva a la nostra.
- Selecció d’autors i obres imprescindibles per a la biblioteca escolar
- Autors de la literatura clàssica: Astrid Lindgren
- Novetats: premis Lindgren
- Contes populars: Pinotxo
- Llibres de coneixement
- Poesia
- Àlbum il·lustrat: Biblioteques
Pot sorgir alguna proposta diferent i nova segons les inquietuds del grup, les noves publicacions o altres esdeveniments de l’entorn cultural
  
Formador/a   Irene Tortós-Sala, Mariona Masgrau, Margarida Falgàs
  
Avaluació   Assistència a les sessions (80%)
a) Fer un quadern de bitàcola del club de lectura: seguiment personal de les sessions.
b) Presentació d’una activitat realitzada a l’aula o a l’escola al voltant de la biblioteca
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores presencials i obtenir una valoració positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Mestres d'infantil i primària i professors de secundària
  
E-mail   ice-said.formaciopermanent@udg.edu
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   26/09/2023   1730   1930 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimarts   25/06/2024   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent